Od pewnego czasu nagle zaczął wariować komputer...podczas jazdy zaczyna pipać i wyświetla błędy: różnie: raz tylko esp ręczny miga i wspomaganie na czerwono; a czasami wszystkie błędy łacznie z olejem. co dziwne to jeżdżąc codziennie rano problem pojawia się w tym samym miejscu prawie (na tym samym odcinku) Zauwazyłem dziasiaj że jak pojechałem rano do sklepu wrócilem do domu i potem dopiero do pracy to nic sie nie działo.
Na poczatku myślałem że to coś z hamulcami bo wyświetlało ręczny i piszczało; fakt jedno koło było zapieczone bo tłoczek zacisku sie nie cofał - zrobiłem to plus tarcze z tyłu na TRW i klocki; myślałem że to wina tego, ale jak sie okazuje problem jest nadal.
Oprócz tego na dodatek niedawno podczas wyświetlania całej tej choinki komunikatów wszystkie po chwili zniknęły i wszytsko było dobrze ale air bag nie!!! Mechanim sakasował ale po tygodniu to samo i jak chciał skasowac znowu to już nic nie dawało.
Na dodatek od dłuzszego czasu nie zawsze działa tempomat (działa przez ok 15 min od uruchowmienia silnika i po tym czsie jak go nie włącze to juz nie da rady.......na poczatku skutkowało włączenie i wyłaczenie silnika
Jeszcze jedną rzecz zaobserowałem... dziwną....normalnie jak mam zostawione włączone światła i zamknąłem samochód centralem to sie nie gasiły dopiero jaak znowu otworzyłem i zamknąłem to się wyłączały,,,,,a teraz nie....cały czas sie palą.......
Przy skanie komputera u miechanika było bardzo dużo błędów....sugerowano mi że akumulator jest słaby że niby był jakis komuniakt spadek zasilania czy coś takiego.....miałem na boku drugi akumulator centra futura plus podładowałem...silnik lekko odpalał...ale na drugi dzień ten sam problem
Przeszukałem cały internet i mam mętlik w głowie bo może to być modół abs - ale sprawdzałem abs działają, asr też......gdzieś czytałem o jakims czujniku skrętu i tez i to dało do myślenia bo wczoraj wieczorem(pierwszy raz stało się to też po południu bo do tej pory tylko rano a potem cały dzień zupełny spokój) wczoraj zasugerowałem się tym że stało się to w momęcie sketu w lewo ale to moze być zupełny przypadek.....wczesniej myślałem że to hamulce bo wydawało mi się że to przy hamowaniu....
Teraz nie mam pojęcia co to.....mechanik sie wypiął....nieskasowany bład poduszek powedział że może kostka czy coś i tyle
Na twoim miejscu skontaktowałbym się z Krzynol i spróbowałbym pogadać. Bo ciężko prorokować cokolwiek... Zeskanuje błędy i pewnie coś tam zasugeruje albo np. podmieni jakiś sterownik :P
dzisiaj zwróciłem uwagę na coś co wcześniej chodziło mi po głowie, mianowicie zauwazyłem że będy te wraz z piszczeniem występują przy skręcie w lewo takim dłuższym (nie na skrzyżowniu tylko na łuku drogi) coś gdziesz czytałem że jakiś czujnik skrętu może powodować coś w tym stylu.....ale czy tak jest
brat dopiero wrócił od rana z robowy i wyjątkowo wieczorem znowu piszczało komunikatami abs ręczny esp, chwilke postał i pojechałem sie przejechać i nic sie nie działo....istny cyrk
dexterlog, często ABS/ESP za pomocą kontrolki melduje aby odczytać błędy ze sterownika silnika.
Przeważnie są to błędy, które nie powodują zaświecenie się CHECK ENGINE, ale zapisywane są w sterowniku.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
no właśnie wyświetliła mi się kontrolka silnika i komunikat emissions workshop ale to zwiąązane jest ponoć z prezłaadowaniem turbiny - to było juz od początku, czasami przy przegazowaniu go tak sie działo,,,,ale mocy silnik nie stracił.....
no właśnie wyświetliła mi się kontrolka silnika i komunikat emissions workshop ale to zwiąązane jest ponoć z prezłaadowaniem turbiny - to było juz od początku, czasami przy przegazowaniu go tak sie działo,,,,ale mocy silnik nie stracił.....
No to problem z ABS/ESP się rozwiązał.....
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
dzisiaj zwróciłem uwagę na coś co wcześniej chodziło mi po głowie, mianowicie zauwazyłem że będy te wraz z piszczeniem występują przy skręcie w lewo takim dłuższym (nie na skrzyżowniu tylko na łuku drogi) coś gdziesz czytałem że jakiś czujnik skrętu może powodować coś w tym stylu.....ale czy tak jest
Może masz luźne jakieś wtyczki, albo przetartą jakąś wiązkę i się rozłącza i powoduje błędy.
Wjedź na jakąś stromą górkę, tak by auto było mocno przechylone w prawą stronę i zobaczysz czy się będzie działo to samo. Wtedy będziesz wiedział czy to rzeczywiście wina skręcania czy poprostu na zakrętach siła odśrodkowa powoduje te objawy.
a co ten bład przeładowania turbiny ma wspólnego z abs.....????
Dzisiaj rano jak wjechałem w nierówności na drodze to na ułamek sekundy pojawił sie ręczny i piszczało trzy razy (chyba hamowałem) po chwili wracając dwukrotnie mi sie zdażyło jak przyhamowałem i jak skręcałem w lewo......
Już mi sie w głowie od tego miesza wszytskiego.... jedni pisza że to może piasta z pierścieniem popekana i abs wariuje i prędkościomierzz nie zczytuje prędkości(raz sie zdażyło że zegary poszły w dół jakby nie działały i sie włączyły) inni piszą że może czujnik skrętu.....inni że może alternator bo spadek napięcia.....tylko trudno określić co tak naprade jest przyczyną tych błędów....kabelki połączenia sprawdzałem.........
Na zegarach świeci mi sie teraz żółty silnik airbagi non stop...
Dzisiaj rano jak wjechałem w nierówności na drodze to na ułamek sekundy pojawił sie ręczny i piszczało trzy razy (chyba hamowałem) po chwili wracając dwukrotnie mi sie zdażyło jak przyhamowałem i jak skręcałem w lewo......
płyn jest ok... niedawno zmieniałem tylnie tarcze bo myślałem że to to bo nierówno zbierały i odpowietrzali i dolewali płynu....
[ Dodano: Czw 08 Sie, 13 21:17 ]
przez pare dni był spokój...dzisiaj zapiszczało jak wjechałem na nierówności (nieduże) nie hamowałoem ani nie skręcałem.....mam nadzieje że to
[ Dodano: Sro 14 Sie, 13 07:59 ]
no i niestety dalej lipa........kilka komputerów i nic szczegółnego... ładowanie 14V,,,,,,wieczorem aku 12,4V, rano 12,13V........dziś to samo.....rano znowu kontrolka czerwona i ABS ESP migały razem z recznym i piszczał kilka razy po trzy razy.....jak wjechałem na nierówności,,,jak przychamowałem,,,,,,jak skręcałem mocniej w lewo.....
myślałem ze to może jednak ładowanie i spadek napięcia jak te sytemy sie uruchamiają(hamulowy, wspomahania) ale dlaczego tylko rano na pewnym odcinku drogi??? wczoraj w mieście na wybojach zaposzcał mi trzy razy ale tylko na sekunde pojawił się symbol ręcznego......pojęcia już nie mam co to za ggggg....
a kiedy kolego wkleisz tu jakiś autoscan swojego samochodu
takie gadanie to jak wróżenie z fusów - chcemy wiedzień co to "dużo błędów"
jak coś brzęczy to ma jakąś przyczynę - od tego skanuje się samochody, żeby wiedzieć od czego zacząć, a nie - skręcam w lewo i dzieje się cyrk - może masz po prostu naderwaną celę w akumulatorze? Przyczyn może być milion pińcet.
Komentarz